·         Pestrá strava– důležitá je rovnováha základních živin, kterými jsou TUKY, SACHARIDY A BÍLKOVINY, důležitou složkou jsou také VITAMÍNY A MINERÁLNÍCH LÁTEK.
·         Zelenina a ovoce kromě vitamínů a minerálů obsahuje také důležité ANTIOXIDANTY
stánek s čerstvým ovocem
·         Ryby a zdravé tuky – ryby by měly být zastoupeny v jídelníčku alespoň 2x do týdne. Obsahuji NENASYCENÉ MASTNÉ KYSELINY stejně tak jako ořechy, semena a sójové boby atp.
·         Maso jen občas – vyzkoušejte to. Budete se cítit mnohem lépe.
·         NE smaženým jídlům – škodí vašemu zdraví svým vysokým obsahem energie z tuků, mnohdy přepálených.
·         Přiměřená hmotnost– ani nadváha, ani podváha. Ideální BMI (Body Mass Index)je mezi 18,5-25 body.
(výpočet 2x výška v metrech děleno váhou v kg např. 1,69 x 1,69 = 2,8561. 58 kg:2,8561=20,30)

·         Kontrolujeme, co jíme – DOCHUCOVADLA A KONZERVANTY  BARVIVA nedělají našemu tělu dobře, proto sledujte, co se píše na obalech potravin.
·         Příjem tekutin – alespoň 2 litry tekutin denně, nejlépe voda a v létě příjem zvýšit dle potřeby
·         Alkohol jen občas – Pivo či sklenička vína vám neuškodí, ale nadměrná konzumace je velice škodlivá
·         Nekouřit– nekuřte a vyhýbejte se pobytu v zakouřeném prostředí. Stejně tak se vyhýbejte ostatním závislostem (alkohol, drogy, automaty atp.)

·         Odpočinek – Relaxujte aktivně i pasivně. Nemusíte jen spát, čtěte, poslouchejte hudbu, bavte se s přáteli, projděte se v přírodě. To vše pro vás může být odpočinkem.
·         No stress – vyhýbejte se stresu a stresovým situacím. Mají negativní vliv na zdraví člověka a jeho vitalitu. Žijte s nadhledem a problémy řešte vždy s chladnou hlavou. Stres jde odbourat například relaxací či sportem.
·         Optimismus a smích – smích a optimismus vám prodlouží život. Na věci nahlížejte vždy v lepším světle, život bude snadnějším a vy se budete cítit lépe. Přistupujte k žití s humorem a stýkejte se s veselými lidmi. Nabručené energetické upíry nechte stranou.
·         Pohyb a cvičení – důležitá stránka zdravého životního stylu je pohyb. Bez něj to nejde. Nejde jen o cvičení, ale i o přirozený pohyb, jako je chůze. Zkuste někdy nechat doma auto a jděte pěšky či jeďte na kole. Poznáte příjemnou změnu. Samotné cvičení je velkým přínosem, spaluje tuky, odbourává stres, posiluje tělo. Způsobů a druhů sportu je spousta, stačí si jen vybrat.
·         Spánek– dostatečný spánek je k nezaplacení. Dodá vám energii. Průměrná délka spánku se uvádí mezi 6-8 hodinami, ale je to čistě individuální. Dodržujte pravidelnou hodinu, kdy se ukládáte ke spánku. Sami víte, jak jste na tom, když vám spánek chybí. Nepodceňujte tento bod, vydatný spánek je důležitější, než si myslíte.
·         Chvilka pro sebe – každý by měl najít denně chvilku pro sebe, kdy zahodíte za hlavu okolí a věnujete se jen sami sobě. Jde to. Stačí pár minut.
 meditující muž v přírodě
VŠEHO MOC ŠKODÍ. PROTO DODRŽUJTE TYTO ZÁSADY, ALE POKUD SE VÁM TO NA STO PROCENT NEPOVEDE, NEVADÍ. NETRAPTE SE TÍM, CO NEMŮŽETE ZMĚNIT. SNAŽTE SE, ABYSTE BYLI CO NEJVÍCE SPOKOJENÍ SAMI SE SEBOU. I PŘEHNANÁ POSEDLOST ZDRAVÝM ŽIVOTNÍM STYLEM JE NEZDRAVÁ. J

Zásady zdravého životního stylu
Ohodnoťte příspěvek