Městská hromadná doprava vzkvétá, shodují se statistikové i výsledky analýz ministerstva dopravy za první polovinu letošního roku. Mluvíme-li o hlavním městě Praha, nejvíce lidí spěchá do metra a raději zvládá delší vzdálenosti vlakem. Mnohem méně cestujících hlásí autobusové linky, zvláště ty dálkové.
pasažéři ve veřejné dopravě
Městská hromadná doprava
Podle statistik jenom za půl roku začalo cestovat hromadnou městskou veřejnou dopravou o téměř pět procent více lidí než loni ve stejný čas. Největší počty narostly v metru, kde se bavíme o dvanáctiprocentním nárůstu.
interiér autobusu MHD
Svaz cestujících
Podle veřejných dopravců po celé republice vzrostl i počet lidí, kteří se denně dopravují do práce a do školy tramvají, hlavně v centrech měst. Důvodem je fakt, že kolejová doprava je přesná a nezávisí na silničním provozu, pročež se málokdy může stát, že se zpozdí na cestě do práce nebo budou mít s vlastním autem technické potíže. Díky opravám na silnicích ve městech a také přeplněnosti měst auty se veřejná doprava stala vhodnou alternativou, jelikož práce na kolejích nebo technické potíže jsou mnohem méně pravděpodobné. Velmi důležitým parametrem se také stal fakt, že tramvajová doprava je přesná, rychlá a samozřejmě podporuje i fakt, jak často linky jezdí a jak na sebe logicky navazují spoje. V metrech pak pomohl i fakt, že byly některé druhy dlouhodobých jízdenek, například ta roční, zlevněny.
moderní tramvaj zevnitř
Železniční doprava
Za celé první pololetí tohoto roku stouply počty cestujících pomocí železniční dopravy o čtyři desetiny procenta. Podle průzkumu má železniční doprava velký potenciál a mohla by během deseti let přepravovat až trojnásobný počet lidí. Lidé jezdí více, častěji a na delší vzdálenosti. Je to nejspíš dáno i tím, že si lidé začali zvykat na různé jiné dopravce a využívají ceny a slevy, které tyto společnosti nabízejí. Leo Express nabízí jízdenku na trase Ostrava-Praha za sto korunu, když si ji objednáte předem, společnost Regiojet Student Agency nabízí jízdenky studentům pod dvě stě korun a vysokou úroveň komfortu, stejně jako různé druhy kupé.

Metro, tramvaj, autobus – co říká statistika
Ohodnoťte příspěvek