Že vám to něco říká? Pokud je vaše váha v normálu a nemáte žádné zdravotní potíže a problémy se zadýcháváním, pak je pro vás tento článek pouze informativní. Ale není na škodu si provést váš výpočet bmi.
Co vlastně Body mass index znamená a co udává? Vysvětleme si to podrobněji. Jedná se o výpočet indexu tělesné hmotnosti, a i v profesionálním poradenství se používá jako orientační měřítko pro nadváhu, chcete-li obezitu. Jak na měření? Zvažte se a změřte se. Máte dvě veličiny – vaši hmotnost v kilogramech a vaši výšku v centimetrech. Vaši výšku umocníte na druhou.osobní váha s metrem – znaky pro hubnutí Poté vydělíte vaši váhu mocninou vaší výšky a dojdete kýženému výsledku. Je to příliš složité? Nedivíme se vám. Proto navštivte kalkulačku na webu, která spočítá váš bmi bez velkých nesnází. Jen zadáte potřebné údaje a kalkulačka vše vypočte za vás.
U kalkulaček zpravidla bývají i tabulky, které udávají různé kategorie (podváha, norma, nadváha, obezita prvního, druhého a třetího stupně) a je jen na vás, do jaké kategorie se díky vašemu životnímu stylu zařadíte.
Zdravotní rizika hrozí jak při podváze – to, pokud dosáhnete indexu méně než 18,5 – tak i nadváze, a to, když přesáhnete limit 25.
Z výše uvedeného logicky vyplývá, že pokud se pohybujete v rozmezí od 18,5 do 25, můžete být bez obav a žádné velké zdravotní riziko vám nehrozí. Ale neusněte na vavřínech! Jestliže jste sáhli na horní mez, tj. číslo 25, je to znamení, že byste měli alespoň o vašem těle a zdraví začít více přemýšlet. Optimální je pohybovat se ve středu normy, tj. v polovině rozmezí mezi 18,5 až 25.obézní muž si měří obvod pasu
Měření ale stále považujte http://www.szu.cz/tema/podpora-zdravi/nadvaha-a-obezita-1 za informativní anebo za začátek nové práce se sebou. Bmi index může být první pomůckou, kdy začnete přemýšlet o tom, zda přece jen vaše klouby a páteř příliš netrpí, když každý den nosí více kilogramů, než je žádoucí a zda vám nehrozí cévní anebo kardio onemocnění, které může být ovlivněno právě i vyšší hmotností.